Dag 33 // Dubai

Posted by on 30 mei 2012

De laatste volle dag van de vakantie is alweer aangebroken. De tijd gaat, wanneer je op reis bent toch best wel snel, ondanks dat we toch een kleine 5 weken weggeweest zijn. De hoeveelheid aan indrukken die we beiden opgedaan hebben is enorm en soms voelt het alsof bepaalde onderdelen van de reis al geen onderdeel meer zijn van één en dezelfde vakantie.

Maar zoals ik al schreef hadden we vandaag nog een volle dag vakantie… en vol was ‘ie zeker.

Vanochtend stonden we vroeg op om de achterstand aan tripreports iets bij te werken. Daarna hebben we van een lekker supermarkt ontbijtje genoten en zijn we na een verfrissende douche op pad gegaan. Ons eerste doel van vandaag was het bezoeken van een Outlet Mall waarbij we langs de plek zouden rijden waar oorspronkelijk Dubailand gepland was.

Dubailand zou een gebied zijn waar diverse grote pretparken gebouwd zouden worden. Onder andere een park van SixFlags, Universal Studios en SeaWorld stonden op de planning. Door de economische crisis is het plan echter nooit gerealiseerd, maar bepaalde voorbereidende werkzaamheden kun je nog wel bekijken. Zodoende zijn we langs de poort van Universal Studios Dubailand gereden. Deze karakteristieke poort kom je bij al de parken van Universal Studios tegen. Deze poort staat nu echter nog steeds in een volledig open en uitgestorven landschap. Erg apart om te zien.

Na een paar foto’s gemaakt te hebben zijn we naar de Outlet Mall gereden waar we op ons gemak wat rondgelopen hebben. Wat vooral opviel was de uitgestorven mall. Ongelofelijk hoe zoiets draaiende gehouden kan worden.

Een paar slippers en een korte snack later zijn we richting het oude Dubai gereden dat aan de Dubai Creek ligt. Dit water is een soort zeearm die iets het land in ligt waaraan de oorspronkelijk bewonders van Dubai zich gevestigd hebben. De handelsschepen en vissersboten liggen nog steeds aan de kades en zijn nog steeds in gebruik.

Met de auto zijn we door de verschillende Souks (oude winkelstraatjes en markten) gereden die zich in dit gedeelte van de stad bevinden. In de auto zit je toch net iets comfortabeler met airco dan in de hitte daarbuiten.

Na het bekijken van de Souks zijn we langs de Dubai Creek teruggereden om nog een mall te bezoeken waar we diverse aankopen hebben gedaan. We konden hier niet te lang blijven, want we wilden ook graag nog even snowboarden/skiën vandaag.

Deze mogelijkheid wordt namelijk ook aangeboden in Dubai en wel in de vorm van een grote indoor skihal die zich in de Mall of the Emirates bevindt (vlak bij ons hotel). Het voelt erg gek om vanuit de woestijn en de bijbehorende hitte opeens in een skihal met sneeuw en een temperatuur onder het vriespunt te lopen. We konden gelukkig alle materialen (skies en snowboard) en skipak huren, zodat we geheel voorbereid de hal in konden.

We hadden een skipas van twee uur, waarbij we voor twee uur gebruik konden maken van de skilift in de hal. Halverwege de lift hebben ze ook een kleine houten skihut gebouwd waar je een lekkere versnapering kon kopen (zonder drank, want dat wordt hier bijna niet verkocht).

Van de skihut hebben wij geen gebruik gemaakt, want we waren te druk met skiën en snowboarden. We hebben ons erg goed vermaakt, ondanks dat onze handen er wel bijna afvroren, omdat we geen handschoenen gehuurd hadden.

Aan het begin van onze trip kregen we een kaart van de ouders van Dennis met daarin een bedrag om lekker van uit eten te gaan. Na ons winters avontuur hebben we ons diner verzilverd als gezellige en lekkere afsluiting van onze vakantie. Het eten smaakte heerlijk, bedankt!

Natuurlijk hebben we morgen nog een dag op de planning staan die ook niet geheel onbelangrijk is en waar we een behoorlijke hoeveelheid kilometers zullen gaan vliegen. Door de enorme treinreis die we gemaakt hebben, lijken dit soort stukken vliegen opeens een stuk minder voor te stellen (ondanks dat de afstand vergelijkbaar is).

Morgen (of overmorgen) dus nog wel een verslag van onze terugreis van Dubai naar Nederland.

2 Responses to Dag 33 // Dubai

1. Serge

Hey daar heb ik ook gegeten. Goede terugreis mannen.

2. Marij

Een hele goede reis terug. Ik heb in ieder geval genoten van jullie verslagen!!