Dag 30 & 31 // Reis naar Dubai

Posted by on 30 mei 2012

Onze laatste dag in Hong Kong was aangebroken. ‘s-Nachts om 00:35 zou ons vliegtuig naar Dubai vertrekken waar we de volgende ochtend rond 4:00 uur (plaatselijke tijd) aan zouden komen. Uitchecken bij het hotel hoefde pas uiterlijk om 12:00 uur, dus we konden ‘s-ochtends lekker rustig aan doen met het inpakken van onze spullen, maar niet voordat we natuurlijk een beetje uitgeslapen hadden.

Om 12:00 uur checkte we uit en bij de balie konden ze ons vertellen dat we onze bagage direct konden inchecken voor onze vlucht bij de metrolijn die naar het vliegveld ging. In het station, dat zich op enige afstand lopen van ons hotel bevond, waren namelijk dezelfde incheckbalies te vinden die je ook op het vliegveld tegen komt. Zodoende hebben we een kaartje voor deze metrolijn gekocht en hebben we bij de balie van Emirates (onze vliegtuigmaatschappij) onze koffers afgegeven en de boardingpassen ontvangen.

De rest van de dag was voor onszelf. Aangezien we geen metrokaartje meer hadden om de stad in te gaan en daar, met onze zware rugtas, ook niet zoveel zin in hadden, zijn we lekker in de mall rondom het metrostation gaan hangen. Na een rondje te hebben gelopen, een heerlijke burger te hebben gegeten bij een supermarkt (die een soort ‘La Place’-achtige eetgelegenheid had), zijn we uiteindelijk neergestreken bij Starbucks. We hebben daar op twee grote, zachte stoelen plaatsgenomen en hebben heerlijk boekjes zitten lezen en muziek zitten luisteren. Met af en toe een bak koffie erbij kun je dat lang volhouden en dat hebben we ook gedaan.

Omdat de burgers de eerste keer voortreffelijk smaakten, hebben we ook bij dezelfde eetgelegenheid gedineerd en zijn daarna richting het vliegveld vertrokken. De extra snelle metro bracht ons er in een klein halfuurtje naartoe en daar hebben we onze laatste uren uitgezeten met een boekje en wat muziek.

Onze vlucht vertrok op tijd en de service en het comfort in het vliegtuig van Emirates was fantastisch! Het on-board entertainment systeem bevat een grote hoeveelheid films, tv-series, muziek, games en de mogelijkheid om de vlucht op diverse manieren te volgen. Één daarvan is erg leuk waarbij je d.m.v. camerabeelden onder en op het vliegtuig de kleine wereld (of juist het vertrek vanaf het vliegveld) live mee kunt kijken.

Na een tv-serie te hebben gekeken en wat te hebben gegeten zijn we in slaap gevallen, waarbij Dennis van een iets mindere nachtrust kon genieten dan ik. De persoon naast Dennis was nogal onrustig, waardoor Dennis af en toe uit zijn slaap gehouden werd. Desalniettemin landde het vliegtuig om 4:00 uur op Dubai en begon daarmee tegelijk ons laatste gedeelte van de reis.

Op het vliegveld stond tot onze verrassing Erik Veuger, een collega van Dennis, te wachten. Erg leuk om zo ontvangen te worden. Erik was voor een paar dagen in Dubai en kon zijn terugvlucht zo organiseren dat hij nog één gezamenlijke dag met ons in Dubai kon verblijven.

Na een lekkere bak koffie en voor Erik een klein ontbijtje, zijn we de huurauto gaan ophalen waarmee we naar ons hotel gereden zijn. Erik nam de taxi terug naar zijn hotel en we hadden rond het middaguur afgesproken bij het grote zwempark ‘Aquaventure’ dat op één van de palmeilanden van Dubai ligt.

Al rijdend naar het hotel kun je genieten van de schitterende, grote gebouwen die Dubai rijk is. Één daarvan is de Burj Khalifa (het hoogste gebouw ter wereld) die wij die avond zouden bezoeken. We reden langs het enige 7-sterren hotel ter wereld en uiteindelijk kwamen we aan bij ons hotel dat in de buurt van de Mall of the Emirates ligt. De Mall of the Emirates is één van de vele grote shopping malls die in Dubai te vinden zijn. Deze mall heeft tevens iets bijzonders, omdat hier ook een groot indoor skipark te vinden is.

We konden gelukkig vroeg inchecken in het hotel en na een klein uurtje (bij)geslapen te hebben en de gebruikelijke boodschappjes (o.a. voor het ontbijt) in de mall gedaan te hebben, zijn we naar het waterpark ‘Aquaventure’ gereden.

De ligging op het palmeiland is schitterend en wanneer de over het palmblad, dat door Nederlanders is opgespoten uit de zee, richting het waterpark rijdt, kun je goed zien hoeveel rijkdom er in Dubai te vinden is. Grote villa’s en appartementen zijn er te vinden en liggen allemaal aan een privéstrand.

Na aankomst en het eten van een ‘klein’ ijsje bij Cold Stone, zijn we het waterpark ingegaan. ‘Aquaventure’ is onderdeel van een groot hotel, is schitterend aangelegd en bevat vele stoere waterattracties. Één daarvan zijn de zogenaamde ‘Rapids’. Rondom vele waterparken heb je tegenwoordig de mogelijkheid om heerlijk rustig in een band rond te dobberen. Dit kan in ‘Aquaventure’ ook, maar je hebt ook de mogelijkheid om de ‘Rapids’-route te kiezen. In dit geval drijf je in je band over een wilde rivier (vergelijkbaar met de ‘Piranha’ attractie uit de Efteling) die ook rondom het waterpark ligt.

We hebben ons uitstekend vermaakt in ‘Aquaventure’ en konden zelfs even de zee in tussen de palmbladen van het eiland. Om 17:00 uur zijn we het park uitgegaan, omdat we om 18:00 uur de Burj Khalifa in moesten. Moesten, omdat we van te voren al tickets hadden gekocht die ons toegang tot de toren gaven om 18:00 uur.

Na een beetje file op de weg, kwamen we precies op tijd aan bij de toren en de mall die ernaast ligt. We konden direct naar binnen en na een korte tentoonstelling over de bouw en het ontstaan van de Burj Khalifa. Eenmaal boven gekomen te zijn, op de 124 verdieping met de snelste lift ter wereld, viel ons het uitzicht (en hoogte) een beetje tegen. Rondom de toren staan wel wat grote gebouwen, maar veel van Dubai moet nog gebouwd worden en is het vooral zand dat je ziet. Het uitzicht op de CN-tower (in Toronto) is spectaculairder en voelt daardoor ook hoger.

Desalniettemin was het wel de moeite waard de Burj Khalifa even bezocht te hebben en zijn we daarna nog iets gaan eten met Erik. Hij is inmiddels met het vliegtuig in Nederland aangekomen en voor ons staat een bezoek aan Ferrari World op het programma. In dit pretpark, dat in Abu Dhabi ligt, staat de snelste achtbaan van de wereld die we uiteraard graag even willen gaan uittesten.

2 Responses to Dag 30 & 31 // Reis naar Dubai

1. zwamkat

Zeker sinds mijn avontuur in Beirut heeft het M.O. mijn interesse! Wat een intrigerende stad! Staat nog op mijn todo-lijstje. #Dubai

2. Yvonne

Dat is zeker wel een flinke cultuurshock, na China… Heel veel plezier nog de komende dagen!